• سه شنبه ۲۴ بهمن ماه، ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9611-8214-5
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا منطقه قم
  • چاپ

خرید امتیاز تاکسیرانی در قم دیگر توجیه اقتصادی ندارد

در جلسه شورای اسلامی شهر قم مطرح شد: به دلیل تعرفه های بالا، خرید امتیاز تاکسیرانی در قم دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، در سی و سومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم پس از بررسی لوایح، موضوع تاکسیرانی و فعالیت اسنپ در قم به عنوان بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم گفت: به دلیل تعرفه های بالا، خرید امتیاز تاکسیرانی در قم دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

وی تصریح کرد: امروز در حوزه حمل و نقل رقبای زیادی وجود دارد و نباید هزینه های تاکسیرانی را افزایش داد بلکه باید به سمت و سوی حمایت از حمل و نقل عمومی رفت.

اخوان متذکر شد: برای افزایش هر گونه تعرفه ای باید شرایط فعلی اجتماعی و اقتصادی را در نظر گرفت به ویژه اینکه با توجه به افزایش حمل و نقل خصوصی و اینترنتی تاکسیرانان با مشکل درآمد مواجه هستند.

وی اظهار داشت: علاوه بر تاکسیرانی امروز بسیاری از سازمان ها در جهت خدمت رسانی با بهره وری پایین روبرو هستند و افزایش تعرفه ها برای آن ها نامعقول است.

در این جلسه رئیس کیمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز با تاکید بر اهمیت حمایت از تاکسیرانان بیان کرد: پیشنهاد شهرداری برای تعرفه سازمان تاکسیرانی در سال 97 بیش از 10 درصد می باشد که این افزایش تعرفه صحیح نیست و باید از آن جلوگیری شود.

وی بیان کرد: بر این اساس با نظر شورا مانع از افزایش تعرفه ها شده ایم تا با نگاهی زیربنایی و اجتماعی به مشکلات تاکسیرانی بخشی از مشکلات مردم حل شود.

امرالهی خاطرنشان کرد: تاکسیرانان فاقد درآمد خوب هستند و بخش خصوصی مجالی به فعالیت آن ها نمی دهد و ما امیدواریم در این وضعیت، شهرداری از مطالبه و افزایش تعرفه های جانبی خودداری نماید.

سید مجتبی سبحانی ثابت عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره تصریح کرد: با افزایش تعرفه ها جایی برای رقابت تاکسیرانان با بخش خصوصی و موبایل تاکسی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: باید برنامه های شورا و شهرداری به سمتی برود که نه با افزایش هزینه ها مواجه باشیم و نه رانندگان تاکسی مجبور به کاهش قیمت شوند.

سبحانی ثابت یادآور شد: تاکسیرانان سالیانه هزینه هایی را به سازمان های نظارتی پرداخت می کنند که این مبالغ نیاز به بازنگری و بررسی دارد تا هزینه سفر افزایش پیدا نکند.

در این جلسه همچنین زین ‌العابدین قراچورلو عضو شورای شهر قم بیان کرد: کاهش هزینه های جانبی برای فعالیت تاکسیرانان در قم امری ضروری است تا آن ها بتوانند در فضای رقابتی به خدمت بپردازند.

وی گفت:برخی از شرکت‌هایی که هزینه های بالایی را از رانندگان تاکسی می گیرند باید مورد ارزیابی قرار بگیرند تا این ارقام حذف شوند.

این عضو شورا بیان کرد: از تاکسیرانان با توجه به فعالیت تاکسی مبایل باید حمایت شود و بتوانند به درآمد مناسب دست پیدا کنند.

با توجه به دیدگاههای مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی شهر قم در نهایت عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم عنوان کرد: متاسفانه فعالیت اسنپ و تاکسی مبایل در قم همچنان غیرقانونی است و تا زمانی که مجوز نگیرد به طور غیر قانونی در حال فعالیت می باشد.

وی تاکید کرد: این امر مشکلاتی را به وجود می آورد؛ ما پیگیر وضعیت فعالیت اسنپ در چارچوب قانون هستیم و امید است متولیان آن اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.

ذاکریان در خصوص توقف اتوبوس های خارجی در محدوده حرم نیز خاطرنشان کرد: این امر به زیبایی و ترافیک آن محدوده لطمه می زند.

وی در مورد راهکار مهم برای جلوگیری از ورود اتوبوس های خارجی توضیح داد: پایانه مرکزی شهر قم هر شب مبلغ 20 هزار تومان از این اتوبوس ها دریافت می کرد و به دلیل اینکه جریمه ورود نیز 20 هزار تومان بود اتوبوس ها استقرار داخل شهر را ترجیح می دادند؛ بر این اساس با رویکرد ساماندهی وضعیت اتوبوس های خارجی به حذف هزینه های پایانه های مرکزی پرداختیم.


انتهای پیام