• دوشنبه ۲۷ خرداد ماه، ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 983-11014-5
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا منطقه قم
  • چاپ

آموزش فرهنگ شهروندی در تاکسی‌های شهر مقدس قم

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: آموزش های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلوهای داخل تاکسی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا منطقه قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری، مرتضی عزتی با بیان اینکه آموزش های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلوهای داخل تاکسی در حال انجام است، گفت: در مراحل بعدی موضوعات مختلف شهروندی همچون آداب سفر، رعایت قوانین عبور و مرور، استفاده از حمل و نقل عمومی و غیره آموزش داده می شود تا مسافران و تاکسیرانان سطح شهر، در طول سفر خود از این آموزش ها بهره مند شوند و تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی دارد.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به آموزش حقوق و وظایف متقابل رانندگان ناوگان تاکسیرانی و مسافران درون شهری در تابلوهای تبلیغاتی داخل تاکسی و پیام های ترافیکی، تصریح کرد: در یک هزار و ۲۰۰ تابلو تبلیغاتی تاکسی  شهری در قالب آیین نامه ۱۲ ماده ای به این موضوع پرداخته می شود.

عزتی با بیان اینکه در قم ۶ هزار تاکسی مشغول به فعالیت هستند، گفت: فرهنگ ترافیک ملت‌ها نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است و تاکسیرانان می‌توانند در بهبود فرهنگ شهروندی تاثیرگذار باشند.

وی با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری، بیان کرد: موضوع آموزش در کلان شهرها اهمیت بالایی دارد و شهرداری هم به رویکرد انسانی و آموزشی تاکید دارد و نگاه اصلی در شهرداری تبدیل شهرداری به نهاد اجتماعی، فرهنگی است و ما نیز در این خصوص طبق مصوبات شورای اسلامی شهر عمل می کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکسی یک نقش نمادین و ویترینی در کلان شهرها دارد، گفت: زائرین و توریست‌ها اولین بار تاکسی را انتخاب می کنند، به همین دلیل تاکسی‌ها در قضاوت های افراد در مورد فرهنگ کشورها اهمیت ویژه‌ای دارند.

عزتی در پایان افزود: طرح تبلیغ فرهنگ شهروندی روی سایبان شیشه راننده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست نیز جزء برنامه‌های فرهنگی این سازمان است .


انتهای پیام