• چهارشنبه ۸ شهریور ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 966-1484-5
  • خبرنگار : 5
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا منطقه قم

تولیت آستان حضرت معصومه(س):

نباید با تبلیغ در راستای کثرت از باطن زکات غافل شویم

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)،گفت: کثرت و افزایش آمار اعمال مطلوب است اما اگر به محتوای و روح اعمال توجه نداشته باشیم به تاثیرگذاری لازم نمی‌رسیم، هر چند در مورد زکات باید آمار بالا باشد اما نباید به صورتی در راستای کثرت تبلیغ شود که از محتوا و باطن اصلی مورد نظر این عمل خیر غافل شویم.
گزارش ایسنا منطقه قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با نجفعلی انتظاری مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در سالن محراب، با بیان اینکه همت افراد در هر عمل و کار خیر باید بلند باشد، اضافه کرد: آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با توجه به استقبال مطلوب مردم از امر خیر قربانی کردن در این حوزه ورود کرده است؛ ریشه این قربانی به عنوان یک پرداخت مادی به تقوا بر می‌گردد که مورد پسند خداوند متعال نیز است.
 سعیدی خاطرنشان کرد: ریشه زکات نیز به تقوا بر می‌گردد چرا که افراد زکات می‌دهند تا تقوای خود را افزایش دهند، زکات نیز همانند نماز برای انسان یک خودآزمایی است چرا که اگر انسان به نماز، زکات و قربانی کردن اهتمام داشته باشد باید تاثیرگذاری این اعمال را در زندگی خود احساس کند.
با تاکید بر اینکه قربانی‌ها به ذات خود هیچ ارزشی ندارند، تصریح کرد: اعمال عبادی از جمله نماز، زکات، قربانی کردن‌ها و هجرت‌ها دارای روح و باطن مشخصی است؛ اگر بتوانیم در میان مردم تبلیغ کنیم که به روح اعمال عبادی توجه داشته باشند به نتایج بسیار مطلوبی خواهیم رسید.
 سعیدی یادآور شد: کثرت و افزایش آمار اعمال مطلوب است اما اگر به محتوای و روح اعمال توجه نداشته باشیم به تاثیرگذاری لازم نمی‌رسیم، هر چند در مورد زکات باید آمار بالا باشد اما نباید به صورتی در راستای کثرت تبلیغ شود که از محتوا و باطن اصلی مورد نظر این عمل خیر غافل شویم.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: