• یکشنبه ۲۴ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
  • دسته بندی : فرهنگي و هنري
  • کد خبر : 9610-9787-5
  • خبرنگار : 7
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا منطقه قم

با هدف اعتبار بخشی به فعالیت تبلیغی در فضای مجازی؛

نشست «فضای مجازی و خانواده من» ویژه مبلغان در قم برگزار می شود

رئیس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: نشست سالانه مبلغان فضای مجازی با عنوان «فضای مجازی و خانواده من» در قم برگزار می شود.

به گزارش ایسنا منطقه قم، حجت الاسلام و المسلمین وحیدرضا ملکی با اشاره به برگزاری نشست سالانه مبلغان فضای مجازی عنوان کرد: این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی و سرهنگ محمد مهدی محمدی معاون آموزش پلیس فتا ناجا در تاریخ ۲۸ دی ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ با حضور مبلغان و خانواده ها در سالن همایش های غدیر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغ مجازی در خصوص شیوه ی اجرای این نشست در سالهای گذشته بیان کرد: در آن سالها همایشی عمومی برای کلیه مبلّغان فعال در عرصه های نوین برگزار می شد که از سال قبل با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت مبلغ فضای مجازی از سوی حوزه علمیه این نشست به صورت اختصاصی برای مبلغان فضای مجازی برگزار می گردد.

حجت الاسلام ملکی هشت ماه اول سال را ماه های درسی و تبلیغی طلاب خواند و افزود: ما این نشست را در ۲۸ دی ماه برگزار می کنیم تا کمترین تداخل و ممانعت با برنامه های مبلغان مجازی صورت گیرد و حضور مبلغان در این نشست با مشکل روبه رو نشود.

وی به بیان اهداف اداره تبلیغ مجازی پرداخت و اظهار داشت: هدف اولیه ی ما تقدیر از زحمات مبلغان و خانواده های صبور آنان است همچنین اعتبار بخشی به فعالیت تبلیغی در فضای مجازی، فرهنگ سازی تبلیغ مجازی، ایجاد انسجام میان مبلغان فضای مجازی و ارتقاء سواد فضای مجازی خانواده آنان از دیگر اهداف می باشد.

رئیس اداره تبلیغ مجازی عنوان کرد: موضوع امسال این نشست «فضای مجازی و خانواده من» نام گذاری شده و خانواده ی مبلغان مجازی نیز می توانند در این نشست حضور داشته باشند.

وی گفت: با توجه به این که حجت الاسلام شهاب مرادی درحوزه روانشناسی و امور خانواده فعالیت علمی و تبلیغی داشته، و در کنار آن جزو فعالان عرصه ی مجازی می باشد، از ایشان خواسته ایم به موضوعات مهم شامل فضای مجازی و فرصت های تبلیغی و خانواده و آسیب شناسی تبلیغ در فضای مجازی بپردازد.

حجت الاسلام ملکی با مقایسه ای بین تبلیغ سنتی و مجازی گفت: با توجه به سابقه طولانی تبلیغ به صورت سنتی یا چهره به چهره، این سبک تبلیغی برای نهادهای حوزوی، مبلّغان و به تبع آن برای خانواده های آنان  نهادینه شده و آن را بعنوان یک رسالت طلبگی پذیرفته اند.

وی ادامه داد: امّا تبلیغ در عرصه های نوین به ویژه در عرصه فضای مجازی نیاز به فرهنگ سازی بیشتر داشته تا هم نهادهای حوزوی به این نحوه از تبلیغ که از اهمیّت ویژه ای برخورداراست بیشتر توجّه کنند و هم مبلّغ احساس انجام وظیفه و هویت تبلیغی نماید و هم از طرف خانواده درک و حمایت شود.

رئیس اداره تبلیغ تصریح کرد: همچنین در این نشست سرهنگ محمدی معاون آموزش پلیس فتا ناجا به ارائه ی گزارشی از فضای مجازی با رویکرد آسیب شناسی در کشور می پردازد و در پایان مراسم اختتامیه سوگواره مجازی بلاغ و تقدیر از برگزیدگان صورت می پذیرد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: