• سه شنبه ۱۷ بهمن ماه، ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9611-6714-5
  • خبرنگار : 7
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا منطقه قم

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور:

1 هزار و 480 پروژه راه آهن در سطح کشور اجرایی می شود

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور گفت: در سال آینده 1 هزار و 480 پروژه راه آهن با اعتباری بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان در سطح کشور اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، دکتر مازیار یزدانی امروز در آئین افتتاح پروژه های راه آهن استان قم عنوان کرد: راه آهن با قدمت 100 ساله خود در کشور تجربیات زیادی را پشت سر گذاشته و در هر کجا که بین مسئولان هم گرایی بوده با کمترین مشکلات به ارائه خدمت پرداخته است.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور افزود: علی رغم خشکسالی های مالی در کشور اعتبارات خوبی در جهت پیشبرد طرح های راه آهن در کشور تخصیص یافته است.

وی اظهار داشت: ساخت راه آهن زمان بر و هزینه بر است برای نمونه ساخت راه آهن کرمان سیرجان که اخیرا مورد توجه قرار گرفته در 250 کیلومتر بیش از 13 میلیارد تومان هزینه در بردارد.

یزدانی بیان کرد: راه آهن در طول انقلاب اسلامی پیشرفت های خوبی داشته است و برنامه های خود را در جهت تعالی مدون کرده ایم و بر این باوریم که راه آهن سرمایه عظیم اقتصادی است.

وی تصریح کرد: اداره کل راه آهن قم به تازگی عنوان اداره کل را اخذ کرد و به واسطه همین با کمبودها و مشکلات زیادی مواجه است و باید از نظر اعتباری مورد توجه قرار گیرد.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور بیان کرد: اداره کل راه آهن قم در انتقال بار با رشد 62 درصدی ظرفیت خوبی را نشان می‌دهد و از بسیاری ازبرنامه ها نسبت به استان های دیگر جلوتر است.

وی خاطرنشان کرد: عمده طرح های راه آهن در کشور نیز از طریق اوراق مشارکت عملیاتی شد که صرفه اقتصادی خوبی را برای کشور در آینده به همراه دارد.

یزدانی افزود: خطوط ریلی نسبت به قبل از انقلاب دو برابر رشد داشته و از 4 هزار و 500 کیلومتر به 10 هزار کیلومتر ارتقاء یافته است.

وی گفت: راه آهن 1هزار و 100 میلیارد تومان هزینه های جاری دارد و 3 هزار میلیارد تومان سالانه در اجرای پروژه ها هزینه می نماید در این راستا با اوراق مشارکت و اسناد خزانه توانستیم هزینه ها را مدیریت کنیم.

معاون فنی و زیر بنایی راه آهن کشور عنوان کرد: یکی از طرح های مهم احداث قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان است که می تواند قطب اقتصاد منطقه شود.

وی بیان کرد: 4 پروژه مهم قطار در کشور 1000 میلیارد هزینه در بردارد؛ خوشبختانه امسال از طریق مجلس مصوبه خوبی در اجرای پروژه ها گرفتیم و 15 درصد فایناس به سمت صندوق توسعه ملی می رود.

یزدانی یادآور شد: تا چند سال آینده چهره راه آهن را تغییر می دهیم در این عرصه مشارکت بخش خصوصی در ساخت راه آهن یکی از ظرفیت های مهم مورد تاکید دولت است و ما امیدواریم در کشور راه آهنی پیشرو و کارآمد داشته باشیم.
 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: