• یکشنبه ۳ تیر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 974-284-5
  • خبرنگار : 57005
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا منطقه قم

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک قم خبر داد:

صدور 250 هزار سند تک برگی در قم

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک قم از صدور 250 هزار سند تک برگی طی 3سال گذشته در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سیروس سلامتی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد شهادت شهید بهشتی اظهار کرد: سازمان ثبت و اسناد صد سال قدمت دارد و در این مدت باعث شده است تا ضمن کاهش حجم پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه امور مردم را تسهیل کند.

وی ادامه داد: با توجه به تراکم بالای مراجعه‌کنندگان به اداره کل‌های ثبت‌اسناد و املاک تلاش شده تا با استفاده از امکانات فضای مجازی و اینترنت حد مقدور نیاز به مراجعه حضور مردم را کاهش دهیم.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک قم با بیان این که بیشتر املاک موجود در استان به صورت قولنامه‌ای است افزود: درصورتی که مردم اقدام به تهیه سند کنند می‌تواند از مزایایی همچون تثبیت مالکیت حقیقی و حقوقی در دادگاه خواهند شد.

وی بیان کرد: بیش از 90 درصد فعالیت‌های اداره کل اسناد و املاک کشور به صورت مکانیزه انجام می‌شود و اخیراً بانک جامع املاک استان قم راه اندازی شد.

فعالیت 100دفترخانه رسمی در قم 
سلامتی با بیان این که 100 دفترخانه رسمی فعال در استان قم وجود دارد، عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته ظرف 48 ساعت به استعلامات دفاتر رسمی از اداره کل اسناد و ملاک پاسخ داده ‌می شود.

وی از راه اندازی بخش بازرسی دفترخانه‌های رسمی در استان قم خبر داد و گفت: در صورتی که دفترخانه‌ای موجب تخلف شود توسط بخش بازرسی اداره کل ثبت‌اسناد و املاک پس از بررسی به دادگاه معرفی می‌شود.

بلاتکلیفی 11هزار ملک مشاع در قم

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک قم عنوان کرد: 52 هزار ملک مشاع در قم وجود دارد که از این مقدار 40 هزار و 760 ملک تعیین تکلیف شدند و 11 هزار و 368 ملک دیگر در بلاتکلیفی به سر می‌برند؛ در مجموع 20 هزار نفر سند گرفتند.

وی با اشاره به صدور 250 هزار سند تک برگی در سه سال اخیر گفت: امیدواریم با اطلاع رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد این آمار افزایش پیدا کرده و مردم سند دفترچه‌ای ملک خود را به سند تک برگی تبدیل کنند.

سلامتی بیان کرد: شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت‌ها (شمیم) در استان قم راه اندازی شد و از طریق این سامانه در مدت زمان کوتاه مختصات را محاسبه و از محل مورد نظر نقشه برداری می‌کند که با اجرای این طرح خطای نفشه برداری به کمتر از پنج سانتی متر می‌رسد.

وی از راه اندازی آرشیو الکترونیکی پرونده‌های ثبتی خبر داد و افزود: در اداره کل ثبت‌اسناد و املاک قم تا کنون 5 هزار و 600 پرونده ثبتی اسکن شده که تا پایان سال جاری تلاش داریم تا به رقم 3 میلیون و 600 هزار برگ برسد.

رشد 35درصدی وصول معوقات بانکی در استان قم
مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک قم با اشاره به وصول معوقات بانکی استان گفت: در دو ماهه اول سال96 ، 10 میلیارد و 253 میلیون تومان از مطالبات بانکی وصل شد این در حالی است که در دو ماهه اول سال جاری این رقم به 13 میلیارد و 600 میلیون تومان رسید که 35درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به رشد 28 درصدی در آمد اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان قم در دو ماهه اول سال 97 تصریح کرد: این اداره کل 3 میلیارد و 18 میلیون در آمد داشته است که نسبت سایر استان‌ها با توجه به جمعیت استان قم بالاست.
 


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: