• چهارشنبه ۴ مهر ماه، ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
  • دسته بندی : فرهنگي و هنري
  • کد خبر : 977-1787-5
  • خبرنگار : 7
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا منطقه قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

تابلویی در قم در رابطه با آسیب های اجتماعی نداریم/تابلوهای تبلیغاتی قم فاقد پیام فرهنگی است



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تابلویی در قم در رابطه با آسیب های اجتماعی و راههای مقابله با آن نداریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سید موسی حسینی کاشانی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) در ساختمان اداری آستانه در قم عنوان کرد:تبلیغات محیطی به دو دسته شهری و جاده ای تقسیم می شود که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تبلیغات بازرگانی باید به همراه پیام فرهنگی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود:در حدود 20 دستگاه همچون صدا و سیما و اداره کل ارشاد و شهرداری و سازمان تبلیغات و راهداری و ... در تبلیغات محیطی دارای وظیفه هستند.

وی تصریح کرد: در جهت نظارت و ساماندهی تبلیغات محیطی همگام با شاخصه های فرهنگی به همگرایی دستگاههای اجرایی ذی ربط نیاز است.

حسینی کاشانی بیان کرد:شورای فرهنگ عمومی سهم فرهنگ را از بیلبوردها مطالبه می‌کند و دستگاهها موظف به پاسخگوئی هستند. تبلیغات محیطی به همراه پیام های فرهنگی در فرهنگ سازی و کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد نقش مهمی دارند اما تابلوهای تبلیغاتی قم فاقد پیام فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت:400 بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر قم و 200 بیلبورد تبلیغاتی در جاده‌های استان قم نصب شده است و فرهنگ در تبلیغات آن جایگاهی ندارد. تبلیغات محیطی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار باشد اما تابلویی در قم در رابطه با آسیب های اجتماعی و راههای مقابله با آن نداریم.

حسینی کاشانی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی محتوای تابلوهاست اما همخوانی با مبلمان شهری و نحوه نصب آن با دیگر ارگان هاست. 6 پیشنهاد از طریق اعضای شورای فرهنگ در قم در رابطه با نصب تابلوهای تبلیغاتی محیطی ارائه می گردد که پس از تصویب لازم الاجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: ارائه آمار دقیق از سوی شهرداری در مورد تابلوهای تبلیغات بازرگانی، در نظر گرفتن سهم 20 درصدی از تابلوها به فرهنگ و نصب یک تابلوی فرهنگی در هر یک از مناطق 8 گانه و ...از جمله این پیشنهادات است.

وی بیان کرد: با تصویب شورای فرهنگ عمومی قم، کمیته تبلیغات محیطی به عنوان پایلوت در قم ایجاد می شود و این کمیته عهده دار نظارت بر محتوای، سیاست گذاری و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی خواهد بود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: