• سه شنبه ۲۱ خرداد ماه، ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
  • دسته بندی : فرهنگي و هنري
  • کد خبر : 983-6287-5
  • خبرنگار : 57010
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا منطقه قم

حضور 70 شرکت از سراسر کشور در "نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال"


دبیر اجرایی نمایشگاه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی گفت: 70 شرکت جهت حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند که در این میان 10 الی 15 شرکت متعلق به استان قم است.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، سعید مشهدی در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، برگزار شد گفت: نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال به شکل متفاوتی نسبت به نمایشگاه های دیگر در قم برپا می شود، چراکه معمولا نمایشگاه هایی که تاکنون برگزار می شدند، یک جنبه فروشگاهی و عرضه کالا نیز داشتند اما این نمایشگاه صرفا یک نمایشگاه تخصصی جهت نمایش قابلیت های شرکت های مختلف درزمینه فضای مجازی است.

وی افزود: در حوزه فضای مجازی چهار ضلع وجود دارد که شامل زیر ساخت ها، پلت فورم ها، تولید کنندگان محتوا و در نهایت مصرف کنندگان می شود، زیر ساخت ها شامل اپراتورهای ثابت و سیاری هستند که اینترنت را در اختیار متقاضیان قرار می دهند، ‌پلت فورم ها نیز با اپراتورها در ارتباط هستند که کسب و کار خود را تعریف کرده و محتوای درون خود را در معرض دید قرار می دهند.

دبیر اجرایی نمایشگاه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی بیان کرد: تولیدکنندگان نیز به تولید محتوا پرداخته و آن را در پلت فورم برای دسترسی مردم قرار می دهند، مصرف کنندگان نیز ضلع آخری هستند که محتوا را طی فرایندی می تواند استفاده کنند.

مشهدی با اشاره به اینکه تاکسی های اینترنتی یک مثال بارز در کسب و کارهای اینترنتی هستند، گفت: ورود تاکسی اینترنتی به عرصه کسب و کار، باعث شد تا بسیاری از کسب و کارهای سنتی دچار تغییر و  تحول شوند، بنابراین مدل اشتغال تغییر پیدا کرد نه تعداد اشتغال.

وی اظهار کرد: در سال های آینده نیز، شاهد چنین تغییری در حوزه خبر خواهیم بود، شاید سرعت این تحول شبیه تاکسی های اینترنتی نباشد، اما به هرحال رسانه های مکتوب در سال های آینده، جای خود را به رسانه ها در فضای مجازی می دهند، البته رسانه های مکتوب از بین نخواهند رفت اما شکل خبر دچار تغییر می شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی گفت: فضای مجازی می تواند یک فرصت بسیار مناسب برای ایجاد اشتغال در زمینه خبر و غیره باشد که باید از این فرصت به خوبی استفاده شود، چه بسا که هم اکنون برخی از خبرگزاری ها در این زمینه به کسب درآمد نیز رسیده اند.

مشهدی بیان کرد: در نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، پلت فورم های مختلفی در زمینه های گوناگون از جمله خبر، حوزه کودک و نوجوان و ... ارائه می شود که امیدواریم باتوجه به اینکه رویکرد اصلی این نمایشگاه که اتصال تمام اضلاع کسب و کارها به یکدیگر است،‌ به نتایج مفیدی در این زمینه برسیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه قابلیت بسیار خوبی  جهت تولید محتوا دارند، عنوان کرد: این محتواهای غنی می تواند به آسانی به بهره برداری رسیده و به دست مخاطبان برسند، علاوه بر اینکه باید این محتواها به درآمد زایی برسند و فضای مجازی یکی از فرصت های بسیار مطلوب در این زمینه است.

دبیر اجرایی نمایشگاه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، افزود: پیام رسان ها،  وی او دی ها، آی پی تی وی ها یا همان تلویزیون های تعاملی مبتنی بر اینترنت و پلت فورم های مبتنی بر حوزه آموزش نیز از شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند.

مشهدی در پایان اظهار کرد: 70 شرکت جهت حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند که، در این میان 10 الی 15 شرکت متعلق به استان قم است.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: